Белгия е страната, в която искам да се върна

Идеята за посещение в Белгия се ражда спонтанно и оправдава неотдавнашното наблюдение не само на мен: спонтанните решения внасят в живота ни най-доброто. И всичко започна не толкова розово: в дъждовен септемврийски ден не знаех какво да правя със себе си, за да се отърва от състоянието на пълна неудовлетвореност - трябваше да се разтревожа в навечерието. Но аз знаех правилния начин да си помогна - отидох в любимото кафене, поръчах какао с "marenga" и написах текстово съобщение до приятел, който живее в Италия. Приятелят ми е съкровище, няколко минути комуникация с него се връща в лицето ми с усмивка. Ние се познаваме в продължение на около 20 години и във всичко намираме разбиране, ние сме обединени в страстта към многообразието.

С думите ми, се оплаках на приятел за есенната меланхолия и реших да помоля да го посетя в Италия - вятърът от езерото Гарда вече веднъж разсея копнежа ми, доказани средства. Един приятел попита колко дни мога да посветя на пътуването. Имах една седмица. Той каза - супер, това е достатъчно за едно пътуване до Белгия, полетя? Съгласих се без колебание!

Пристигнахме в Белгия от Rouenair (Ryanair), билетът от Милано ни струва само 40 евро. Полети от Лукостовски до Белгия приемат летището Charleroi, което се намира във Валония, част от Белгия, на 50 километра от Брюксел. В близко бъдеще - на 11 километра в Завентем има главното летище в Брюксел, което приема полети на големи авиокомпании. Брюксел е лесно достъпен с влак от Париж или Амстердам - ​​час път по пътя и сте на път.

От летището, лесен достъп до столицата на Белгия, на автобусни совалки, които се изпълняват на всеки половин час и след предварителна уговорка он-лайн резервации може да струва 10 евро на човек. На спирката на маршрутни туристите отговаря на първата характеристика белгийски вкус - автобусите са паркирани точно пред павилиона, която продава картофи - това се смята за национално ястие белгийски и отново и отново ще се срещнат в белгийската пътуване. В Брюж тя дори посвети цял музей! Разбира се, тези миризми лигави и ръцете стигнат за портфейла за pyatievrovoy деноминация - тя е толкова струва голяма част от картофи, богат вкус майонеза. Не е необходимо да се бърза - в центъра на Брюксел всяка стъпка може да се купи същата доза от 1,5 евро, за да вземе в следващия магазин бутилка от най-известните белгийски бири (страната произвежда повече от 900 разновидности на това) и, седнали точно на централния площад Grand Place на моста, да организира градски пикник.

Транспортът довежда до една от трите гари в Брюксел - юг (Gare du Midi или Brussel-Zuid). Това е много удобно като отправна точка за всички видове Белгия, тъй като тя отива с влака и Фландрия - Антверпен, Гент, Брюж, а в южните страни френскоговорящи - Валония. И ако плановете, за да започне да се видя Брюксел, а след това в сграда на гарата е лесно да се намери метростанция и половин час, за да стигнем до всяка част на Брюксел. Отидохме пеша - един апартамент, който наехме за продължителността на престоя си в Белгия, е на 15 минути пеша от жп гарата и на същия период от време ни отне да ходят до центъра на града. Представете си нашата изненада, когато видяхме името на улицата, водеща към нашето временно жилище: булевард Сталинград! Пикантността беше добавена от факта, че Сталинград е централната улица на мароканския квартал.

Първата вечер в Брюксел, имахме много неща: За да видите статуята на Манекен Пис, Grand Place централния площад на нея - кметството, както и луксозни средновековни дворци. Чрез съседната зона на галерията Royal - преминаването на най-скъпите бутици и срещата в Брюксел на аристокрацията в старите дни, излязохме в касапите на улицата, които влязоха в празничното настроение - е да си представим, кани уютни ресторанти с национална кухня, бохемски кабаре, тук е театър де Toone - Куклен театър, той е номер едно в списъка на Брюксел забавление според Tripadvisor. Ние не може да мине този празник на живота, и седна на масата на ресторант - реших да опитам един от традиционните белгийски ястия - MOULES картофи, миди с вино или бира сос с билки, поднесени с пържени картофи. Те донесоха необичайни инструменти, за да се разбере, че ние, за мой срам, може само да свържете към Wi-Fi.

В историческия център туристите могат да купят и опитат всичко, което се счита за визитна картичка на Белгия: шоколад от най-изящните видове и фантазия форми, дантели и гоблени, и, разбира се, белгийски вафли, чийто аромат не може да бъде забравен. Те се сервират с напоен сироп и конфитюр, със сладолед, плодове, изляни с шоколад, вкусни до точката на лудост!

Поради факта, че Брюксел е малък за столицата, основните атракции са компактни и могат да работят кръг на деня. Но си струва ли да побързаме? По-добре е да се ползват бавно разходки в приятелски квартал Ило-Сакре и Марол, седнете по пейките в парка годишнина 50-та с оглед на Триумфалната арка. Или прекарват време в търсене на реколта дрънкулки на битпазара в квартал Саблон, посещение на Атомиума - модерен символ на Брюксел модерен европейски квартал, където на Европейската комисия и на Европейския парламент в сесия, тъй като Брюксел - също в столицата на Европейския съюз.

В Брюксел е лесно да се почувствате като местен жител - населението на града е многонационално поради концентрацията на офиси на международни правителствени организации и тъй като Белгия в миналото е била колонизираща страна, белгийските конгоанци - местното население на страната. Трудно е да се разграничат туристите от Брюксел, така че изглежда, че пътуващите в града са малко и е по-лесно да диша. Какво не може да кажете за Брюж - може би най-туристическият град в Белгия.

Пътуващите могат да бъдат разбрани - след като попаднат в Брюж, вие се намирате в атмосферата на средновековна приказка, където покрай каналите се намират глинени къщи, всеки със своята архитектурна жизнерадост. Където в катедралата Нотр Дам се пази единствената статуя на произведението на Микелагело, взета от Италия по време на неговия живот, и в базиликата на Святата Кръв в кристалната флакон кръвта на Исус се запазва.

Задължителната програма в Брюж е да отидете на каналите на екскурзионната лодка, като същевременно слушате половинчасова екскурзия за града на един от европейските езици, за да видите живата забележителност на града - огромно куче, което спи цял ден, с лице в прозореца на една от къщите по канала. И, разбира се, да пие бира или горещ шоколад в едно от кафенетата на пазара на Grote Markt, гледайки към кметството с кулата на Beffroy.

Запознайте се с Брюж (между другото, белгийците го наричат ​​леко - Bryush) е лесно: на всеки час от Брюксел е влак, който прави спирки в Гент, Брюж и най-накрая в Остенде. Там бяхме непланирана - бие всички забележителности на Брюж, ние осъзнахме, че все още има време и имаме време да стигнем до Остенде и след това се върнете, за да видите илюминации в Брюж. Остенде е балнеохотел и най-голямото белгийско пристанище на Северно море. Колкото по-близо стигнахме до кея, толкова по-трудно е да останат на краката си - морски бриз просто връхлетя и пропита костите, но тя носи миризмата на морето и вълнението на чувство безгранична морето. Тръпки на брега, се натъкнахме Баск бар на първа линия, и на част от бренди дойде в много удобен.

Един от дните, които посветихме на екскурзия до Антверпен - също пристанище, но река, на кораб Шелдт. Това е световният център на бижутерията и търговията с диаманти, точно на железопътната гара - която, между другото, се счита за най-красивата в Европа, витрини магазини за бижута. Антверпен - родното място на Рубенс, а в Катедралата на благословената Богородица се пазят два от неговите шедьоври. Други творби на художника и повече от 7 хиляди картини, гравюри и скулптури от различни епохи се събират в Кралския музей на изящните изкуства.

След като спомен снимка в близост до стената на замъка, гледайки брегова музейни експонати на открито лодки, скитащи из тесните улички и не забравяйте да погледнете в Чайнатаун, където в допълнение към азиатски ресторанти, има китайски и будистки храм и училище на Wu Шу, отидохме обратно до гарата. По пътя, ние често срещани ортодоксални евреи - че те принадлежат към общността на бижута и антикварни магазини в квартал диамант, там живеят наследствени диамантени фрези. Започна да вали ни накара да побърза да се скрие в удобен превоз до високоскоростен влак.

Решихме да напуснем Валония следващия път - определено ще се върнем в Белгия!